Асоціація Українських Правників
  • Головна
  • Про Асоціацію
    • Статут Асоціації
    • Історія створення
    • Керівництво Асоціації
    • Членство Асоціації
      • Члени Асоціації
      • Вступ до Асоціації
  • Крайові Асоціації АУП
    • Дніпропетровська ВГО АУП
      • Члени організації
    • Закарпатська обласна ВГО АУП
      • Члени організації
    • Запорізька ОО АУП
      • Члени організації
    • Івано-Франківська ОО АУП
      • Члени організації
      • Діяльність
    • Львівська КО АУП
      • Члени організації
      • Інформаційна довідка
      • Діяльність
    • Полтавська ОО АУП
      • Члени організації
    • Рівненська обласна ВГО АУП
      • Члени організації
    • Чернігівська ОО АУП
      • Члени організації
    • Чернівецька обласна ВГО АУП
  • Діяльність
    • Заплановані заходи
    • Заходи, що проводились
  • Журнал “Малий і середній бізнес”
    • МСБ 2012 No.1 _2
    • МСБ 2012 No.3_4
    • МСБ 2013 No.1-2
    • МСБ, 2013, № 3
    • МСБ, 2013, № 4
    • МСБ, 2014, №1-2
    • МСБ, 2014, № 3-4
    • МСБ, 2015, № 1-2
    • МСБ, 2015, № 3-4
    • МСБ, 2016, № 1-2
    • МСБ, 2016, № 3-4
    • МСБ, 2017, №1-2
    • МСБ 2018 № 3-4
  • Журнал “Соціологія права”
    • Про Журнал
    • Соціологія права_№1-2, 2019
    • Соціологія права 2018 № 3-4
    • Соціологія права 2018 №1-2
    • 2017, № 3-4
    • 2017, № 1-2
    • 2016, №4 (19)
    • 2016, №3
    • 2016, № 1-2
    • 2015 № 3-4
    • 2015 № 1-2
    • 2014 №3-4
    • 2014 №1-2
    • No.2 2013
    • Соц_права 2013 No.1
    • №2-3 2012
    • №1 2012
    • №2 2011
    • №1 2011
  • журнал “Екологічне право України”
    • Екологічне право, 2016, №1-2
    • Екологічне право, 2016, №3-4
    • Екологічне право, 2017, №1-2
    • Екологічне право, 2017, № 3-4
    • Екологічне право 2018 № 1-2
    • Екологічне право 2018 № 3-4
  • Контакти

Заява Президента Всеукраїнської громадської організації «Асоціація українських правників» у зв’язку із прийняттям Верховною Радою України проекту закону України «Про засади мовної політики» № 9073 за основу

На сьогодні питання збереження в Україні української мови як державної мови знову стало предметом загальносуспільної уваги у зв’язку з прийняття Верховною Радою України у І читанні проекту Закону України «Про засади мовної політики» № 9073.

З цього приводу слід нагадати, що державний статус української мови визначений Конституцією України. Конституція України має найвищу юридичну силу. Органи законодавчої, виконавчої та судової влади здійснюють свої повноваження у встановлених Конституцією України межах і відповідно до законів України (ст. 6). Єдиним органом законодавчої влади в Україні є парламент – Верховна Рада України, до повноважень якого належить прийняття законів (ст.ст. 75, 85). Основним Законом України встановлено, що виключно законами України визначається порядок застосування мов (ст. 92).

З урахуванням цього, прийнявши проект Закону України «Про засади мовної політики» за основу, що відповідно з регламентом Верховної Ради України означає схвалення концептуальних положень цього законопроекту, Верховна Рада України вийшла за рамки встановлених Конституцією України повноважень, оскільки положення законопроекту фактично надають регіональним мовам статусу державної мови.

Окрім того зазначимо, що норми Конституції України є нормами прямої дії (ст. 8). Основним Законом України (ст. 10) встановлено, що державною мовою в Україні є українська мова. Закони та інші нормативно-правові акти приймаються на основі Конституції України і повинні відповідати їй (ст. 8). Таким чином прийняття законів, які не узгоджуються з Конституцією України, є можливим лише після внесення відповідних змін до Конституції України у порядку, визначеному Конституцією України.

Враховуючи наведене, ухвалення у І читанні проекту Закону України «Про засади мовної політики» є можливим лише після внесення до Верховної Ради України Президентом України або не менше як двома третинами від конституційного складу Верховної ради України і за умови прийняття не менше як двома третинами від конституційного складу Верховної Ради України, законопроекту про внесення відповідних змін до розділу І «Загальні засади» Конституції України та його затвердження всеукраїнським референдумом, який призначається Президентом України (ст. 156).

І останнє. Права і свободи людини є невідчужуваними та непорушними (ст. 21). При прийняті нових законів або внесенні змін до чинних не допускається звуження змісту та обсягу існуючих прав і свобод (ст. 22). Прийняття законопроекту № 9073 веде до звуження змісту та обсягу існуючих прав і свобод абсолютної більшості громадян України.

Усвідомлюючи значення збереження української мови як єдиної державної мови, висловлюю своє глибоке занепокоєння з приводу прийняття Верховною Радою України законопроекту «Про засади мовної політики», що може спричинити звуження застосування української мови в Україні, призвести до підриву національної самобутності Українського народу та прошу народних депутатів України зняти з розгляду цей законопроект.

 

Президент

Асоціації українських правників,

доктор юридичних наук, член-кореспондент

Національної академії правових наук України                                                                            проф. Костицький В.В.

← Повернутися назад

Версія для друку

Календар подій

Травень 2022
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
« Жов    
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  

Популярне

  • Звернення Асоціації щодо формування Професійного Уряду
  • Підтримка ініціативи Президента України відносно проведення дострокових парламентських виборів
  • Проект Кодексу суддівської етики
  • Новий Кримінальний процесуальний кодекс України – об’єкт обговорення у Рівному
  • Соціологічні та філософські проблеми права очима молодих науковців та практиків

Корисні посилання

  • Львівська К/РО АУП
  • Ріелторська Палата України
  • facebook
  • rss
  • mail
back up
© 2014 Асоціація Українських Правників